نازنین بلاگ

  • ۰
  • ۰

۱. انتخاب‌های فراوان و جذاب
در آمریکا در حال حاضر ۱۷ خودروی الکتریکی عرضه می‌شوند که قیمت آن‌ها از ۲۴ هزار دلار آغاز می‌شود و بالاتر می‌رود. اکثر این خودروها تقریبا ۳۰ هزار دلار قیمت دارند که تقریبا با یک خودروی معلومی بنزینی نو برابری می‌کند. از جمله مدل‌های جذاب خودروهایی الکتریکی امسال می‌توان به آئودی e-tron و جگوار i-pace اشاره کرد که از نظر قیمتی گران‌تر هستند. خودروهای اقتصادی‌تری مثل هیوندای کونا، کیا نیرو و حتی نیسان لیف از گزینه‌های اقتصادی در این کلاس هستند. علاوه بر این تسلا هم بالاخره یک مدل ۳۵ هزار دلاری از تسلا مدل ۳ را عرضه کرده است.

از آنجا که قرار است مجموعه گسترده و جدیدی از خودروهای الکتریکی در سال ۲۰۲۰ وارد بازارهای جهانی شود، می‌توان انتظار داشت که فروش این خودروها از افزایش خوبی برخوردار شود. از جمله این خودروهای جدید می‌توان به کیا سول الکتریکی، یک خودروی مینی الکتریکی جدید و خودروهای الکتریکی لوکسی مثل استون مارتین، مرسدس بنز و پورشه اشاره کرد.

۲. مدل‌های جدید مشکل برد مسافت ندارند
یکی از مهم‌ترین مشکلات خودروهای الکتریکی قدیمی‌تر این بوده که برد مسافت آن‌ها پایین است و با یک بار شارژ مسافت زیادی را طی نمی‌کنند. بسیاری از خودروی الکتریکی جدید می‌توانند به آسانی با یک بار شارژ کامل تا ۳۵۰ کیلومتر مسافت را طی کنند. محصولات تسلا از این نظر عملکرد بسیار خوبی دارند، اما خودروهای کوچکی مثل هیوندای کونا و کیا نیرو نیز کم نمی‌آورند و می‌توانند به ترتیب مسافت ۴۱۵ و ۳۸۴ کیلومتر را طی کنند.

3. ارزش فروش خودروهای الکتریکی کار کرده در حال بالا رفتن است
در گذشته خودروهای الکتریکی دست دوم افت قیمت بسیار زیادی داشتند، اما این وضعیت در حال تغییر است. خودروهایی مثل شورلت بولت الکتریکی، تسلا مدل ۳، اس و اکس، جگوار I-Pace و آئودی e-tron ارزش فروش بسیار بالایی دارند. علاوه بر این KBB یکی از مطرح‌ترین سایت‌های خرید و فروش خومدروی کار کرده پیش‌بینی کرده  است که اکثر خودروهای الکتریکی بعد از ۳۶ ماه همچنان ۶۴ درصد از ارزش خود را حفظ می‌کنند.

4. برق از بنزین ارزان‌تر است
اگرچه در کشور ما نسبت به بسیاری از کشورها بنزین قیمت پایین‌تری دارد، باز هم استفاده از برق به عنوان سوخت خودرو ارزان‌تر است. سازمان حفاظت از محیط زیست آمریکا تخمین زده است که هزینه شارژ برقی یک خودروی الکتریکی نسبت به یک خودروی بنزینی تقریبا ۴۲۵۰ دلار کمتر است!

  • ۹۹/۰۱/۱۴
  • zara basiri

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی