نازنین بلاگ

  • ۰
  • ۰

میوه و سبزیجات متنوع در خانه داشته باشید
میوه‌ها و سبزی‌ها دارای آب فراوان هستند، بنابراین خوردن آن‌ها می‌تواند راهی برای آب‌رسانی به بدنتان باشد. میوه‌های منجمد هم می‌توانند میان‌وعده‌ی سالمی باشند.
حالا که در خانه هستید، بهتر می‌توانید غذای خود را از قبل آماده کنید تا وقتی گرسنه شدید سراغ ریزه‌خواری و هله‌هوله نروید.

هله‌هوله‌ها را مخفی کنید و جایی بگذارید که دسترسی به آن‌ها سخت باشد
اگر چیپس و شکلات و ... را مقابل دیدتان بگذارید طبیعی است وسوسه شوید سراغشان بروید. پس هله‌هوله‌ها را دور و برتان یا مقابل دید نگذارید و در عوض ظرف میوه و سبزی را مقابل دید و در دسترس قرار دهید.

در خانه پیاده‌روی کنید
پیاده‌روی در خانه زمانی که امکان پیاده روی در فضای باز وجود ندارد، راه مناسبی برای کالری سوزی و ترک نکردن عادت پیاده روی است. بعد از غذا، بیست دقیقه تا نیم ساعت در خانه راه بروید.

در خانه هم می‌توانید ورزش کنید
ورزش و تحرک معمولاً راه خوبی برای تسکین استرس و تقویت سیستم ایمنی است. اما ترس از ابتلا به ویروس جدید کرونا باعث شده خیلی از افراد قید باشگاه رفتن را بزنند. باشگاه‌های ورزشی معمولاً مکانی هستند که افراد به راحتی به میکروب و ویروس دیگران مبتلا می‌شوند.
ورزش بدنتان را در برابر ابتلا به بیماری‌های تنفسی واگیردار مقاوم می‌کند. پس اجازه ندهید باشگاه نرفتن باعث شود تمرین و ورزش را کنار بگذارید. نقش مهم دیگر ورزش در روزهای خانه نشینی این است که کالری‌های اضافی که دریافت می‌کنید را می‌سوزانید و دچار افزایش وزن نمی‌شوید.

روی تمرینات پایه‌ای مانند پلانک، بارفیکس، اسکوات، لیفت پا یا بورپی تمرکز کنید. اگر تردمیل یا دوچرخه ثابت در خانه دارید حتماً روزی چند دقیقه با آن‌ها تمرین کنید و ضربان قلبتان را بالا ببرید.
تمریناتی را انتخاب کنید که نواحی مختلف بدنتان را هدف می‌گیرند تا بتوانید در عرض کمتر از 20 دقیقه، یک تمرین کامل برای سراسر بدنتان انجام دهید. اگر به دنبال برنامه‌ی تمرینی در خانه هستید می‌توانید از اپلیکیشن‌ها یا فیلم‌های آموزشی که بسیار فراوان و متنوع‌اند کمک بگیرید، آن‌ها را دانلود کرده و با آن‌ها تمرینات خود را پیش ببرید. یوگا و مدیتیشن را فراموش نکنید و برای تسکین ذهن و روحتان از آن‌ها کمک بگیرید.
حتی حالا که در خانه ورزش می‌کنید هم باید به بهداشت اهمیت دهید و دست‌ها را مرتباً بشویید و مرتباً آب بنوشید. استراحت‌های بین ست‌های تمرین را حتماً رعایت کنید تا بیش از حد خسته و در نتیجه دل‌زده نشوید. بعد از ورزش دوش بگیرید و جایی را که عرقتان روی آن ریخته است تمیز کنید.

  • ۹۸/۱۲/۲۷
  • zara basiri

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی