نازنین بلاگ

  • ۰
  • ۰

۱- سطح وسیله نقلیه خود را تراز کنید
هنگامی که تمام وسایل مورد نیاز خود را پیدا کردید، فضایی پیدا کنید که بتوانید ماشین خود را در یک سطح صاف پارک کنید. اطمینان حاصل کنید که وزن دیگری غیر از وسایل نقلیه وجود ندارد زیرا این امر سطح تمرکز وسیله نقلیه را تغییر می‌دهد. با این حال، اگر به طور خاص در خودرو بارهایی حمل کنید یا هنگام مسافرت در شب به حمل وسایلی نیاز دارید، می‌توانید از همان وزن در وسیله نقلیه خود استفاده کنید. این باعث می‌شود تنظیم چراغ‌هاى جلوى خودرو درست و عملی شود.

۲- یک سطح عمودی انتخاب کنید
هنگامی که ماشین یا کامیون شما در سطح صحیح پارک شده است، زمان آن رسیده است که یک سطح عمودی نیز پیدا کنید. سطح عمودی که شما انتخاب می‌کنید باید به طور یکنواخت ساخته شود تا بتواند نور را بدون هیچ مانعی منعکس کند. هنگامی که وسیله نقلیه در سطح صاف پارک شد و سطح عمودی یا دیوار در مقابل آن قرار گرفت، به مرحله بعدی بروید.

۳- اندازه گیری‌های لازم را انجام دهید
نوار اندازه گیری را بگیرید و ۳٫۵ فوت را روی دیوار اندازه بگیرید. با استفاده از نوار سیاه این ارتفاع را علامت بزنید و یک خط افقی و عمودی بکشید. فاصله را تخمین نزنید، با استفاده از متر اندازه‌گیری دقیق انجام دهید تا نتیجۀ کار مورد قبول باشد. برای اطلاع دقیق‌تر از این فاصله به دفترچه راهنمای خوردوی خود مراجعه کنید. این فاصله در بعضی خودروها ممکن است متغیر باشد. خط افقی باید برابر با طول وسیله نقلیه باشد و در هر دو انتها خط عمودی را بر روی نوار افقی بکشید.

۴- تنظیمات را انجام دهید
ماشین را ۲۵ فوت از دیوار دور کنید، وارد کاپوت شوید و پیچ‌های تنظیم چراغ‌های جلو خودرو را پیدا کنید. پیچ تنظیم چراغ‌هاى جلوى خودرو معمولا در نزدیکی چراغ قرار دارد، با مراجعه به دفترچۀ راهنما می‌توانید از محل دقیق این پیچ‌ها با خبر شوید. پیچ را به گونه‌ای بچرخانید که چراغ جلو را روی نقاط علامت گذاری شده متمرکز کنید. برای این منظور باید چراغ خودرو را روشن کرده و پیچ ارتفاع آن را تا قدری بپیچانید که اوج تابش نور در مرکز علامت روی دیوار قرار بگیرد. شما باید این کار را با هر دو چراغ جلو انجام دهید و از این طریق، ارتفاع و نقطه مناسب برای چراغ‌های جلو را پیدا کنید. پیچ بالاى محفظه چراغ باید به جهت عقربه‌هاى ساعت بچرخد تا پرتوهاى نور بالا بیایند و در جهت خلاف عقربه‌هاى ساعت پرتوهاى نور پایین مى‌روند.

  • ۹۸/۱۲/۲۹
  • zara basiri

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی