نازنین بلاگ

  • ۰
  • ۰

آیا از آنتی‌ویروس Avast استفاده می‌کنید؟ به‌طور پیش‌فرض، این شرکت تاریخچه مرورگر شما را از طریق شرکت تابعه Jumpshot گردآوری کرده و آن را به بازاریاب‌ها پیشنهاد می‌داد. شرکت‌های خریدار نیز می‌توانند جریان کامل کلیک‌های آنلاین کاربران این آنتی‌ویروس را مشاهده کنند. مایکل کان (Michael Kan) از وب‌سایت PCMag می‌گوید: “این داده‌ها به حدی جزئی بوده که می‌توانند در مقیاس میلی‌ثانیه‌ای کلیک‌های کاربران در فضای اینترنت را به اشخاص خریدار نشان دهند. درحالی‌که داده‌های جمع‌آوری‌شده به نام اشخاص، ایمیل و یا آدرس IP هیچ شخصی ربط داده نمی‌شوند، با این اوصاف، تاریخچه مرورگر هر کاربری به شناسه دستگاه (device ID) آن شخص متصل است. این رویه تا زمانی که کاربر آنتی‌ویروس Avast را از دستگاه خود حذف نکند، همچنان ادامه دارد.

Avast می‌گوید که این داده‌ها ناشناس باقی می‌مانند، اما وب‌سایت‌های PCMag و Motherboard اعلام می‌دارند که توانسته‌اند از طریق این اطلاعات، کاربران حقیقی را ردیابی کنند. به‌عنوان‌مثال: اگر شما بدانید که در تاریخی مشخص و در ثانیه‌ای مشخص، کدام کاربر فروشگاه آمازون کدام محصول را خریداری کرده، آنگاه شما می‌توانید کاربران حقیقی «ناشناس» را شناسایی کرده و سپس تاریخچه وب‌گردی آن‌ها را نیز موردبررسی قرار دهید.

شرکت Avast اعلام کرده که شرکت تابعه Jumpshot را تعطیل می‌کند. این همان شرکتی است که داده‌های مرورگر کاربران را به بازاریاب‌ها فروخته است.

  • ۹۹/۰۱/۰۷
  • zara basiri

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی