نازنین بلاگ

  • ۰
  • ۰

تغذیه نوزاد

غذای کمکی نوزاد 6 تا 8 ماهگی:
در این سن، نوزاد شما احتمالا 4-6 بار در روز غذا خواهد خورد و بیشتر از 6 ماهگی اش غذا می خورد.اگر شیر می دهید، نوزادتان 6-8 اونس (180-240 میلی لیتر) در هر وعده می خورد، اما نباید بیش از 32 اونس (950 میلی لیتر) در 24 ساعت بخورد.

شما می توانید در 6 ماهگی شروع به دادن غذاهای جامد کنید.بیشتر کالری دریافتی کودک هنوز باید از شیر باشد.شیر مادر منبع خوبی از آهن نیست. بنابراین بعد از 6 ماهگی، نوزادتان به آهن بیشتری نیاز خواهد داشت. شروع کنید و غذاهای جامد را با شیر خشک نوزاد مخلوط کنید، تا بافت بسیار رقیقی پیدا کند.

با دادن دو بار کورن فلکس در روز شروع کنید.شما می توانید این مخلوط را غلیظ تر کنید تا کودک یاد بگیرد آن را در دهان خود کنترل کند.

همچنین می توانید تکه های آهن را نیز بیفزایید، با غذاهایی مانند گوشت، میوه ها و سبزیجات. نخود سبز، هویج، سیب زمینی شیرین، اسکواش، سس سیب، گلابی، موز و هلو را امتحان کنید. در این ماه ها می توانید به کودک خود آرد جو ، مارچوبه، لوبیا سبز ،کدو مسمایی نیز بدهید.

برخی متخصصان تغذیه توصیه می کنند که چند سبزی را قبل از میوه به کودک عادت دهید و بخورانید.شیرینی میوه ها می تواند جذابیت سبزیجات را برای او کم کند.

مقدار غذای کودک شما بین 2 قاشق سوپ خوری (30 گرم) تا 2 فنجان (480 گرم) از میوه ها و سبزیجات که در هر روز متفاوت خواهد بود، باشد.میزان غذای کودک بستگی به اندازه آن ها و میزان خوردن میوه ها و سبزیجات دارد.

چندین روش وجود دارد که می توانید بگویید که نوزادتان آماده خوردن غذاهای جامد است یا خیر:

وزن کودک از زمان تولدش دو برابر شده باشد.
کودک می تواند حرکات سر و گردنش را کنترل کند.
کودک می تواند با کمی حمایت بنشیند.
کودک می تواند به شما نشان دهد که سیر است، به وسیله چرخاندن سرش و یا اینکه دهان خود را باز نکند.
کودک زمانی که دیگران غذا می خورند، از خودش علاقه نشان می دهد.

  • ۹۸/۱۱/۱۶
  • zara basiri

نظرات (۱)

  • بهداد فروزش
  • شما فوق العاده هستید 🌹

    -

    ما نماینده برترین برندهای فیلتر آب، دستگاه تصفیه آب، تصفیه آب، تصفیه آب خانگیوفیلتر تصفیه آب هستیم.

    ارسال نظر

    ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
    شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
    <b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
    تجدید کد امنیتی